Recenzie The Witcher 2019 disponibil online: Netflix The Witcher este o emisiune TV născută din cel mai amărât lucru din căsătorie. În rolul principal al lui Henry Cavill, ca vânător de monștri cu părul gri, Geralt de Rivia, este adaptat din cărțile de fantezie ale autorului polonez Andrzej Sapkowski; cu toate acestea, franciza Witcher este fără îndoială cunoscută de majoritatea oamenilor prin consecințele jocurilor video non-canonice. Acesta este un capriciu care îl înfuria pe Sapkowski, care nu a prevăzut niciodată succesul jocurilor. Acesta este motivul pentru care, atunci când a vândut licența la începutul anilor '00, a cerut o sumă forfetară în loc de un procent din profit. Witcher 3: Wild Hunt din 2015, considerat de mulți drept unul dintre cei mai buni RPG-uri făcute vreodată, a vândut până acum 20 de milioane de unități. De atunci au fost acțiuni legale.

Tensiunea dintre legitimitatea materialului sursă și popularitatea jocurilor video este ceva spectaculos Lauren Schmidt Hissrich, cunoscută pentru munca ei în emisiunile Marvel, Daredevil și The Defenders, de Netflix, a redus. Dacă sunteți fan al jocurilor, susține el, atunci nu există niciun motiv să nu fiți fan al programului de televiziune care să adapteze cărțile care inspiră jocurile. Și asta este adevărat. Problema Witcher nu are nicio legătură cu bogăția cărților lui Sapkowski și nici cu bagajul care vine să fie asociat cu un joc de rol. Asta în timp ce cărțile te pun în capul lui Geralt și jocurile video te pun în lumea Geraltului, nici programul de televiziune. Acest lucru se datorează atât unui scenariu complex de ritm discordant, cât și unei performanțe de plumb incolore de Cavill, lăsând adesea impresia că este cel mai tare cosplayer al lui Comic Amb.

Recenzie The Witcher 2019 disponibil online

Geralt ar prezenta o provocare oricărui actor. În cărțile lui Sapkowski, el este prezentat ca un fel de trist ronin rătăcitor: în permanență în căutare de muncă, respins oriunde ar merge. El este un vrăjitor, o rasa muribundă de monștri ucigași care. printr-o serie de mutații, s-a ajuns la forța supraumană și agilitatea, chiar cu costul aparent al emoțiilor.

În pagină, acest lucru se traduce printr-un tip tare, silențios, cu un simț al umorului expresiv și o viață interioară surprinzător de bogată; Un om sensibil, vulnerabil și în conflict. Pe ecran, totuși, Cavill se luptă să convoace o parte din acea adâncime în prim plan; în schimb, apare ca monocrom și alb. Stilul fals al lui Geralt nu ajută nici el. Cavill poartă lentile de contact galbene și, evident, o perucă albă în stil Legolas; de asemenea, el a fost împovărat cu misiunea nefericită de a face o voce profundă isterică, nenaturală, profundă, guturală, care sună ca o personificare LEGO Batman. Dacă ai fi venit la The Witcher fără să știi despre originile sale, ai fi încurcat de ce cineva ar decide să facă un program de televiziune axat pe acel personaj.

Cu toate acestea, necazurile The Witcher depășesc cu mult Cavill, care nu poate lucra decât cu materialul oferit. Problemele sunt înmuiate în însăși oasele adaptării.

Primele două cărți din seria lui Sapkowski, Ultima dorință și sabia destinului, sunt structurate ca o serie de povestiri, fiecare având un monstru sau o problemă diferită pe care Geralt trebuie să o depășească (cum ar fi, de exemplu, Striga, 1 Bebeluș la naiba, a devenit o adolescentă monstruoasă). Aceste nuvele pornesc destul de independent, dar introduc treptat personaje și elemente care, în cărțile viitoare, devin o saga mai mare și mai complexă. Adică Jaskier (interpretat de Joey Batey în emisiune), un bardo-asasinat care însoțește uneori Geralt în aventurile sale; wench-ul Yennifer de Vengerberg (Anya Chalotra), care devine un interes turbulent de dragoste; și Ciri (Freya Allan), o prințesă cu puteri misterioase care intră sub protecția ei.

Un bombardament maniacal al emisiunii.

Cu toate acestea, acesta nu este modul în care programul se adresează acestuia. În schimb, Hissrich alege să împartă fiecare dintre cele opt episoade în trei povești separate: aventurile lui Geralt; Povestea de origine a lui Yennifer și evadarea lui Ciri din regatul său Cintra sfâșiat de război.

Este o abordare la fel de expansivă, de construire a lumii, a poveștii fantastice, așa cum a fost adoptată de Game of Thrones, al cărui succes a influențat, fără îndoială, The Witcher. Însă Game of Thrones a funcționat pentru că și-a petrecut primul sezon prezentându-vă în Westeros prin povești simple, bazate pe personaje (fanii din sud ajung la prostia Nordului Satului), înainte de a-și extinde raza de acțiune. .

Nimic nu se construiește în The Witcher. Primele două episoade (criticii au primit cinci din opt) sunt un bombardament maniacal de argou fantezist, locații și spectacole care pur și simplu sunt lipsite de sens fără context. Iată un schimb deosebit de viu:

"Am văzut Morhogg Wraiths pe canal în această dimineață ... Sunt un omagiu al războiului."

"Nordul a fost în război de când Nilfgaard a luat Ebbing. Dacă legenda este adevărată, anii Wild Hunt din spatele curbei"

"Forța nilfgardiană a trecut Amell"

„Mergeti spre Sodden daca sunt destepti. Si daca nu, 50 dintre navele dvs. Skelligen sunt pe drum.

Acesta este un spectacol care dorește deja să fie un hit în stilul Game of Thrones; el speră că, dacă vă spune de multe ori că este o lume fantastică stratificată cu regate și personaje de care vă pasă, atunci veți începe să o credeți. Această nerăbdare de a ajunge în vârful scenei este motivul pentru care The Witcher poate auzi adesea două emisiuni care se întâmplă simultan: aventura unui episod cu un singur om de monstru și marele epopee de fantezie.

Ceea ce înseamnă asta în practică este că primele episoade tind să aibă un ritm ciudat, atrofiat și staccato. Pilotul, de exemplu, se taie la fiecare cinci minute între densa politică fantezistă din războiul Cintra cu imperiul invadator Nilfgaard; și povestea lui Geralt sosind într-un oraș mic, numit Blaviken, unde este îmbrăcat într-o luptă între vrăjitorul Stregobor (Lars Mikkelsen) și prințesa războinică Renfri (Emma Appleton). Ambele fire au puțin spațiu pentru a respira: personajele vorbesc într-o expunere largă, nimeni nu este suficient de dezvoltat pentru a investi cu adevărat și, se pare, un sărut izvorăște de nicăieri.

Aceasta nu înseamnă că seria nu prezintă nici o scânteie de potențial. Episodul 3, cu accent pe Striga mai sus menționată, este mai aproape Primele cinci episoade ale Vrăjitorului devin un mister convingător, Geralt însărcinând să investigheze un adevărat scandal pentru a ridica un blestem și o groază adevărată. . Pur și simplu faceți fotografia cu forma scheletică înaltă și întunecată a Strigei, pândind în jurul castelului său gotic abandonat, făcându-și drum spre Geralt, trăgându-și cordonul ombilical până la podea (copilul al naibii, vă amintiți?). Sau lupta care urmează, care este la fel de brutală și oribilă pe atât de elegantă și elegantă. Un feat care poate fi atribuit regizorului Game of Thrones, Alik Sakharov, care este responsabil de menținerea esteticii Lovecraftian a programului.

Nu este întâmplător faptul că The Witcher începe să se accelereze în cea de-a cincea oră, cu prima întâlnire dintre Geralt și Yennifer de Anya Chalotra - un episod care nu doar combină două povești, dar îi oferă și lui Cavill l ocazie de a recupera pe cineva cu care personajul său are într-adevăr chimie, de a face mai mult cu Geralt decât doar să crească. Yennifer este una dintre cele mai captivante părți ale Vrăjitorului; Acest lucru se datorează în mare parte tinerei stele britanice Chalotra.

Spre deosebire de cărți, unde o întâlnim pe Yennifer pentru prima dată când Geralt o întâlnește, adaptarea se adâncește într-o linie demisibilă despre nașterea ei. Și astfel am explorat călătoria ei de la a fi un fermier sărac, a fost vândută de un tată la o vrăjitoare pentru mai puțin de carne de porc, pentru a valorifica abilitățile sale magice la un fel de versiune gotică a lui Hogwarts, fii în vraja nesigură a Viselor / coșmarurilor lui Geralt.

Această poveste a lui Yennifer nu este lipsită de problemele ei. O secvență în care are handicapul său „fix” magic, de exemplu, înainte de a intra într-o minge ca o vedere radiantă a atractivității convenționale, este încărcată de tonuri surde de ton. Iar toplessness-ul frecvent al personajului este dovada că, în ciuda faptului că a fost adaptată de un showrunner feminin, The Witcher nu a atenuat cu siguranță cele mai libere elemente de cornișă din cărțile lui Sapkowski. Dar, indiferent, Chalotra vinde totul: tragedie, naivitate, carismă, încredere și putere.

Pacat ca restul adaptarii nu se poate ridica pentru a o intalni.

Știri divertisment oferite de:

Cool Clubbing